W dniach 17 – 19 kwietnia 2024r. klasy 8a i 7c udały się pod opieką p. Iwony Bukowskiej, p. Moniki Tomaszewskiej i p. Wiesława Jakubowskiego na wycieczkę do Warszawy.
Pierwszy dzień naszego pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Królewskiego. Następnie oglądaliśmy historyczny zespół miasta z traktem królewskim stolicy (Rynek z pomnikiem Syrenki, Barbakan, mury obronne, Pomnik Małego Powstańca, Kolumnę Zygmunta, archikatedrę św. Jana, Ogród Saski, grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Prezydencki i kościół św. Krzyża). Po południu udaliśmy się na zwiedzanie Stadionu Narodowego trasą „Piłkarskie Emocje”.
Drugi dzień rozpoczął się zwiedzania wystaw w Centrum Nauki Kopernik, a następnie Cmentarza na Powązkach. Lekcje muzealne w Muzeum Powstania Warszawskiego były kolejnym punktem naszego programu. Seansem pt.”Rejs po Niebie” w Planetarium CNK i podziwianiem panoramy Warszawy z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki zakończyliśmy drugi dzień naszej wycieczki.
Ostatni dzień w Warszawie rozpoczęliśmy od spaceru po Parku Łazienkowskim, gdzie zobaczyliśmy m.in. Belweder, Pomnik Fryderyka Chopina, Pomarańczarnię, Amfiteatr i Pałac na Wodzie. Następnie udaliśmy się do Muzeum Pałacu Jana II Sobieskiego w Wilanowie lekcję muzealną „ Na sarmackim dworze”. Stamtąd ruszyliśmy w drogę powrotną do Grodkowa.

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Józefa Lompy w Grodkowie rozpoczęła 61 rok swojej działalności. 29.04.1972r. uroczyście przekazano Sztandar Szkoły ufundowany przez Komitet Rodzicielski. W 1986r. zakończono budowę i przekazano nowy budynek klasom I-III. W 2009 r. przeprowadzono remont i modernizację szkoły, a rok później oddano do użytku boiska „Orlik”. W 2011 roku hucznie obchodziliśmy 50-lecie szkoły.