Świetlica szkolna
zaprasza od godziny 6.30 do 16.00.
Cele i zadania zajęć wychowawczo-dydaktycznych w świetlicy szkolnej
Cele:
- Zapewnienie zorganizowanej opieki wychowawczej uczniom przebywającym
w świetlicy szkolnej. - Pomoc uczniom w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych (pomoc w odrabianiu zadań domowych).
- Organizowanie warunków do nauki własnej, rozwijanie zainteresowań, talentów, uzdolnień.
- Kształtowanie nawyków kultury osobistej, kultury spożywania posiłków i współżycia w grupie.
Zadania:
- Organizowanie gier i zabaw ruchowych.
- Upowszechnianie nawyków kultury osobistej, higieny i czystości, dbania o własne zdrowie.
- Rozwijanie samodzielności i samorządności.
- Organizowanie ruchu na świeżym powietrzu.
- Wytwarzanie klimatu sprzyjającego powstawaniu emocjonalnych więzi między wychowankami.
- Kształtowanie umiejętności samodzielnego rozwiązywania konfliktów.
Formy realizacji:
- Zajęcia umysłowe tj. rebusy, krzyżówki, łamigłówki, zagadki, pogadanki tematyczne, opowiadania, zajęcia programowe realizowane w grupie i indywidualnie.
- Zajęcia stymulujące wszechstronny rozwój dziecka tj. zajęcia plastyczne, techniczne, czytelnicze, muzyczne, taneczne i konstrukcyjne.
Plan dnia
6.30 – 8.00 Przygotowanie do zajęć, gry stolikowe, praca własna.
11.00 – 13.30 Zajęcia programowe stymulujące ogólny rozwój dziecka. Zabawy dowolne służące rozwijaniu pomysłowości dzieci, praca indywidualna i grupowa, zabawy integracyjne i ogólnorozwojowe, ćwiczenia grafomotoryczne.
13.30 – 15.00 Spacery, zajęcia ruchowe, plastyczne, muzyczne, czytelnicze.
15.00 – 16.00 Praca indywidualna, pomoc nauczyciela przy odrabianiu zadań domowych.
Reguły zachowania w świetlicy
Uczeń przychodzący do świetlicy:
- zgłasza swoje przybycie nauczycielowi,
- ma obowiązek informowania nauczyciela świetlicy o każdorazowym, nawet krótkotrwałym oddaleniu się.
- ma prawo uczestniczyć we wszystkich organizowanych zajęciach.
- ma obowiązek z szacunkiem i kulturą odnosić się do nauczycieli i rówieśników,
- ma obowiązek szanować wszystkie zabawki, gry oraz pomoce, w które wyposażona jest świetlica,
- zostaje zapoznany z zasadami BHP oraz sygnalizacją przeciwpożarową,
- W świetlicy dzieci nie mogą korzystać z telefonów komórkowych, MP3 oraz innych przedmiotów przyniesionych z domu.
- Za zaginione telefony, MP3 i inne urządzenia techniczne świetlica nie ponosi odpowiedzialności.
- Rodzic nie ma możliwości telefonicznego polecenia dziecku samodzielnego powrotu do domu.
- Dziecko mogą odebrać jedynie rodzice lub wyznaczeni przez nich opiekunowie, których dane są wpisane do Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy.
- W wyjątkowych sytuacjach uczeń może być odebrany przez osobę, której danych rodzic nie umieścił Karcie zgłoszenia dziecka do świetlicy, jeśli osoba ta ma pisemne upoważnienie od rodziców/opiekunów prawnych dziecka i na potwierdzenie odbioru ucznia wypełni odpowiednie oświadczenie.
- Rodzice i opiekunowie zobowiązani są do poinformowania nauczyciela świetlicy o odbiorze dziecka ze świetlicy.
ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW PODCZAS DOWOZU I ODWOZU
PRZYJAZD DO SZKOŁY
- Uczniowie wychodzą z autobusu i stosują się do poleceń nauczyciela, który oczekuje na ich przyjazd na przystanku, przed bramą obok Orlika.
- Wchodzą do szkoły wskazanym przez nauczyciela wejściem i udają się do szatni, następnie do klas lub sali nr 1. Uczniom nie wolno opuścić terenu szkoły.
ODJAZD ZE SZKOŁY
Klasy I-III
- Po skończonych lekcjach uczniowie pozostają w wyznaczonych salach lekcyjnych.
- Przed odwozem uczniowie ustawiają się obok sali 22.
- Nauczyciel odczytuje listę odjeżdżających.
- Uczniowie pod opieką nauczyciela wychodzą ze szkoły głównym wyjściem i czekają na przyjazd autobusu koło bramy przy Orliku.
- Po przyjeździe autobusu nauczyciel doprowadza uczniów do drzwi pojazdu. Podczas wsiadania uczniów do autobusu ponownie odczytywana jest lista obecności.
- Lista odwozów dla klas 1-3 została sporządzona przez nauczycieli świetlicy.
Klasy IV-VIII
Po skończonych lekcjach uczniowie gromadzą się w strefie relaksu.
- Każdy uczeń dojeżdżający ma obowiązek wpisać się na listę zgodnie z harmonogramem odjazdów.
- Uczniowie oczekujący na odwóz pozostają pod opieką nauczycieli bibliotekarzy oraz nauczyciela świetlicy.
- Przed odwozem uczniowie ustawiają się i oczekują na nauczyciela.
- Nauczyciel odczytuje listę odjeżdżających.
- Uczniowie pod opieką nauczyciela wychodzą ze szkoły wyjściem głównym i czekają na przyjazd autobusu koło bramy przy Orliku.
- Po przyjeździe autobusu nauczyciel doprowadza uczniów do drzwi pojazdu. Podczas wsiadania uczniów do autobusu ponownie odczytywana jest lista obecności.
- Uczniom nie wolno opuszczać terenu szkoły.